Googlede Ara Blogger icin wordpressteki yorum gonderme formu olusturmak

14 Mart 2008 Facebook'ta Paylaş

Yeni Temama yeni bir özellik katmak istedim,fazla yorum almasamda en azından temamın daha güzel görünmesi için bu özelliği buldum.Wordpress'in kullanışlı özelliklerinden iFrame yani konu içinde yorum gönderme özelliğini Blogger'in piri jackbook blogger için uyarlamış,Birazda ben üzerinde oynadım daha güzel oldu,kurulum için:

1.adım : Kodları yerleştirmeden önce Ayarlar - yorumlar penceresindeki ayarları resimdeki gibi değiştirip.Ayarları kaydediyoruz.

2.adım: Yerleşim-HTML’yi Düzenle-Widget Şablonlarını Genişlet'i seçiyoruz ve ctrl+f kombinasyonuyla şablonda aşağıdaki kodu bulun
<b:includable id='comments' var='post'>
<div class='comments' id='comments'>
<a name='comments'/>
<b:if cond='data:post.allowComments'>
<h4>
<b:if cond='data:post.numComments == 1'>
1 <data:commentLabel/>:
<b:else/>
<data:post.numComments/> <data:commentLabelPlural/>:
</b:if>
</h4>
<dl id='comments-block'>
<b:loop values='data:post.comments' var='comment'>
<dt class='comment-author' expr:id='"comment-" + data:comment.id'>
<a expr:name='"comment-" + data:comment.id'/>
<b:if cond='data:comment.authorUrl'>
<a expr:href='data:comment.authorUrl' rel='nofollow'><data:comment.author/></a>
<b:else/>
<data:comment.author/>
</b:if>
<data:commentPostedByMsg/>
</dt>
<dd class='comment-body'>
<b:if cond='data:comment.isDeleted'>
<span class='deleted-comment'><data:comment.body/></span>
<b:else/>
<p><data:comment.body/></p>
</b:if>
</dd>
<dd class='comment-footer'>
<span class='comment-timestamp'>
<a expr:href='"#comment-" + data:comment.id' title='comment permalink'>
<data:comment.timestamp/>
</a>
<b:include data='comment' name='commentDeleteIcon'/>
</span>
</dd>
</b:loop>
</dl>
<p class='comment-footer'>
<a expr:href='data:post.addCommentUrl' expr:onclick='data:post.addCommentOnclick'><data:postCommentMsg/></a>
</p>
</b:if>
<div id='backlinks-container'>
<div expr:id='data:widget.instanceId + "_backlinks-container"'>
<b:if cond='data:post.showBacklinks'>
<b:include data='post' name='backlinks'/>
</b:if>
</div>
</div>
</div>
</b:includable>

Kodu bulduktan sonra aşağıdaki kodla değiştirin,


<b:includable id='comments' var='post'>
<div class='comments' id='comments'>
<div class='comments' id='comments'>
<a name='comments'/>
<b:if cond='data:post.allowComments'>
<h4 id='comments'>Yazı ile ilgili yorumlar</h4>
<div id='comment-frame' style='border: medium none ; background: transparent none repeat scroll 0%; display: block; height:750px; width: 98%; margin-bottom: 2px; '>
<iframe expr:src='data:post.addCommentUrl' frameborder='0' height='100%' scrolling='auto' style='border:none; background: transparent none repeat scroll 0%; ' width='100%'/>
</div>
</b:if>
</div>
<div id='backlinks-container'>
<div expr:id='data:widget.instanceId + "_backlinks-container"'>
<b:if cond='data:post.showBacklinks'>
<b:include data='post' name='backlinks'/>
</b:if>
</div>
</div>
</div>
</b:includable>

4.adım: Yukarıdaki kodları değiştirdikten sonra ctrl+f yapıp aşağıdaki kodu bulun


<a class='comment-link' expr:href='data:post.addCommentUrl' expr:onclick='data:post.addCommentOnclick'>

Kodu bulduktan sonra aşağıdaki kodla değiştirin,
<a expr:href='data:post.url + "#comments"'>
5.adım: Şablonu kaydedip Blogu Görüntüleyin.
Comments for this post

Blogger icin wordpressteki yorum gonderme formu olusturmak başlıklı yazı defa okundu
  1. Yani bu özellikle bloggerin yorum gönderme formu yazı içinde çıkıyor değil mi? Ben asıl wordpres türü yorum formunun yazı içinde olmasını isterdim.

  2. şuan için blogger için böyle bir eklenti yok disqus.com daki yorum gönderme formu da alternatifler arasında

  3. Arkadaş, peki bu yorumların uzunluğuna göre otomatik botut alamaz mı? Her seferinde bu sağdaki scrollbar çıkmak zorunda mı?

  4. Peki, bunu sayfaya eklediğimizde kaydırma çubuklu olmak zorunda mı sayfa yüklenince kendine otomatik boyut ayarlayamaz mı ki?

  5. @Olmuyor sedran ben de denedim ama yapamadım

  6. kelime doğrulamayı kaldırırsam bozulur mu?
    sevmiyorum bunu çünkü..
    çok güzelmiş bu gerçekten,eziyetten kurtarıyor okuyanı,teşekkürler